tisdag 17 maj 2011


Hej!


Usch idag är det ett riktigt trist väder här på västkusten! Regn och blåst som kommer från sidan så man blir sådär extra blöt... Huuu jag vill ha tillbaka sol och värme..


Jag har börjat få till lite detaljer i köket, man hittar mycket skoj när man börjar gå igenom alla kartonger man packade ner i december innan renoveringen drog igång. Det är nästan som julafton när man öppnar lådorna, det är bra att plocka ner saker ibland och inte försöka ha allting framme för då känns det nästan som nytt när man tar fram det igen ;o))


Fin gammal förvaring för såpa har jag fått av min kära mor, tillsammans med nyinköpta grytlappar från Åhlens blir fint ihop!
På Åhlens finns massor av fina saker i blåaste blått som jag har snöat in på just nu!


I helgen var jag och mina allra bästa väninnor i Helsingborg
för att fira en av flickorna som just fyllt 40 år!
Vi åkte över till Helsingör och strosade runt och precis nere vid båtarna finns ett litet torg där dom står och säljer massor av blommor, man vill köpa med sig allt!
Själv fick jag med mig en stor bukett med pioner och denna blåa Hotensia.


Kudde från Himla och lilla träsoffan kommer från Mio.


En bild från kökets håll ut mot matplats och snett in till höger är vår lilla lounge..
Rakt fram har ni Olles rum och snett till vänster utgång till verandan och altanen.


Betongbänk skivorna ska vi behandla med ett vax för tåligare yta och panelen över spisen ska få en glasskiva så det blir lätt att torka av.


Njut av dagen!
Kram Mia

1 kommentar:

  1. TACK!vännen för en härligt mysig helg!
    Som alltid fantastiskt fina bilder på bloggen, och från ert "nya" hem. Ska bli så kul att se live! Krams fr flickan N

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)