torsdag 5 maj 2011


Hej!

Att få åka runt på loppisar och secondhand butiker är så skoj tycker jag.
 Man kan verkligen hitta fantastiska saker så om du inte prövat så ge dig ut på skattjakt!
Kopparna fyndade jag hemma i min barndoms by för sådär 15 kr st, har blivit en favorit att dricka morgonkaffet i.. Porslinsburkarna har jag fyndat i min mor och fars förråd där jag hittat massor av skatter den sista tiden... tack kära mamma för att du sparar alla dessa fina saker!

***




Tallrikshyllan har min bror gjort i slöjden!!! 
Den har hängt med ett tag nu, ibland har den hängt i mina barns rum, fylld med böcker och
fina leksaker på översta hyllan, men  nu ville jag ha den i köket.. Den ska fyllas med fina blåa ting från mina loppisrundor..



Näverkorgen är mitt senaste fynd, 15 kr så var den min!!
Kanske jag ska måla den vit... vad tycker ni? Det är fint med trä oxå..





Min gamla kaffekvarn som hängt med många år och som
äntligen fått sin plats i vårt nya kök!

Ha en fin dag!
Kram Mia


3 kommentarer:

  1. Ljuvliga blå-vita porslins fynd du har gjort!
    Det är ju extra kul när det kommer från släktingar, tycker jag.
    Kram, Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Mia
    Har varit här o knackat på ett par gånger nu... Vilken härligt varm, fin blogg du har skapat... Mycket ögongodis...
    Bitten (hon på EH)..

    SvaraRadera
  3. Jättekul att du får användning av de gamla prylarna från farmor och farfar. Inte utan att man blir lite nyfiken på att se helheten i ert hus nu när ni börjar bli klara med allt. Nu får ni bara njuta av allt det fina ni gjort.
    Kommer på söndag. Kram från mamma

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)