tisdag 18 januari 2011

En saga om en groda....




Godmorgon!

Idag tog jag en lång promenad med Agnes efter att ha lämnat Olle på dagis, det är så skönt att komma ner till havet på morgonen. Ibland får man nypa sig i armen för att förstå att man bor här i vackra Varberg!
 Havet är frihet för mig!

Vi kom rätt så långt med rivningen igår kväll, Olle var med pappa Ulf och bankade på ordentligt, ikväll sågar vi upp väggarna mellan vår och den nya lägenheten. Det ska bli spännande att få se hur stort det egentligen blir. Jag drömde i natt att när jag äntligen skulle få börja inreda vårt nya kök så visade det sig att vi bara fick plats med ett litet litet bord och tre stolar... men hur gick det här till frågade jag Ulf, du sa ju att det skulle få plats tio stolar runt bordet... oj sa han då, vi har glömt såga ner väggen in till Agnes tidigare rum.... där finns 20 kvm till..... Hoppas han inte glömmer den väggen ikväll. Får väl gå in och hugga lite jag mä ;o)

(ovan lite bilder från hallen, skylten köpte jag i London på en sån där
souvernibutik som finns i vartenda gatuhörn.)




Mina älsklings stövlar... bästa köpet i London!!
Perfekta nu när det töar och det är vattenpölar överallt där man går fram..

Grodan kommer från Village. När jag jobbade där så kom det in en kvinna som är väldigt framgångsrik här i Varberg. Hon skulle köpa en sån här groda till sin vännina och berättade en liten saga om den. Om man ställer den vid entrén vriden innåt hemmet så ska den föra med sig lycka och rikedom in till familjen. Den ska inte flyttas runt utan alltid få ha kvar sin plats.
Snabbt som tusan köpte jag en sån oxå och jag måste nog medge att det stämmer... sen om det beror på grodan eller ej, men jag tyckte det var en liten rolig historia.
Förde sedan vidare denna saga till andra kunder och jag
sålde väldigt många grodor den sommaren....

Nu ska jag börja packa inför min resa upp till Formex, där jag ska träffa massor av
spännande människor!

Må så gott så länge så hörs vi om några dagar!
Kraam Mia



2 kommentarer:

  1. Vilken fin liten saga. Jag får nog se till att köpa en sådan turgroda.
    Ha det nu så bra i Stockholm. Jag vet ju hur spännande du tycker att det ska bli. Det blir även spännande för oss, dina blivande kunder, att se vad du satsar på.
    Kram från lille mor

    SvaraRadera
  2. Tack snälla söta mamma för att du alltid tror på mig! Väldens bästa lilla mor!
    Kraam

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)