måndag 3 januari 2011

Fika stund..


Kikar in en stund så här på kvällskvisten..
Idag blev det en runda till pulkabacken med barnen och deras kusiner.
Agnes åkte kälke för första gången och hon såg minst sagt förvånad ut när vi kom ner..
Oojj sa hon och log... blir nog en sväng dit imorgon oxå, då jag ska ha huset fullt av gulliga
kompisar till Olle. Saga har en kompis som sover över här ikväll så vi har myst med "beställd"
tacosmiddag och lite popcorn. Nu sover dom sött..


Vi firade även att Olle tappat sin första tand idag - STORT!!
Hur vill du att vi firar det, frågade jag honom.
- jo förstår du mamma, jag vill fira med att göra en
 massa sporter typ innebandy, fotboll och pulka.
Sen vill jag ha chokladbollar till fika och så fick det bli.
 Dom är lite kända faktiskt.. goda om jag
får säga det själv... här kommer receptet om någon blir sugen..


100 g smör
1 dl socker
3 dl fiberrika havregryn
2 msk kakao
1 msk vaniljsocker
2 msk kallt kaffe
1 äggula


Köres i matberadare till slät chokladbolldeg... mumsigt


Trevlig spis/kväll
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)