tisdag 15 februari 2011

Knyter ihop säcken och börjar om...

Hejsan!

Nu börjar verkligen det nya köket och loungen ta form. Roland som är murare är här idag och murar upp vår öppna spis, Lennart lappar ihop taket och sätter gips på väggarna. Vi målar panel för glatta livet för om någon vecka ska dom sättas upp på väggarna. Allt går så fort, hinner knappt med...hoppas nu vi inte har glömt något.. På torsdag är det tomt på folk så då ska jag gå in och fota lite, vill inte vara i vägen när dom jobbar..
Ovan ser ni några bilder från vårt kök som är på ca 11 kvm.... hm det är litet jag vet men jag har ändå tyckt att det har funkat bra..  man har fått utnyttja varje centimeter av rummet.
Köket ligger en trappa upp, det ska bli härligt att få ner det till markplan.
I det "gamla" köket ska det bli en walk in closet, bakom den svarta dörren är det lilla tornrummet som Agnes ska ha sin säng.. nära mamma och pappa som ligger i rummet bredvid.
Hon ska få en ursöt blommig tapet från Ralph Lauren.

Vår matplats ska förvandlas till vårt sovrum, det är inte så mkt som ska ändras här utan vi
ska behålla plankväggarna och tapetsera dom släta väggarna med en randig tapet, oxå den från Ralph Lauren som är jätte fin...

Trappan ligger centralt i huset, älskar det gamla trappräcket som slingrar sig upp.

Tv rummet har jag visat massor av gånger och det kommer se likandant ut som det gör idag, blir väl lite andra kuddar och kanske någon ny möbel
men det får komma senare när allt annat är klart...

Tänkte passa på att rensa ut lite saker här hemma, sälja en del och skänka en del.
Det känns jätte roligt att snart få börja sätta tänderna i allt det nya...åhhh va jag ska piffa!!

Nu ska jag ta hand om lilla Olle som ligger hemma i feber idag.
Må så gott allesammans!
Kramis
Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)